>

نحوه ی محاسبه ی قیمت جزیره و کانتر اس پی ال

درخصوص نحوه ی محاسبه ی قیمت جزیره چند مبحث مهم داریم.

نوعی جزیره کار میشود که زیر آن یونیت ندارد. یعنی در کل یک مدل جزیره یکپارچه از سنگ داریم و یک مدل جزیره ای که زیر آن کابینت دارد.

اگر زیر جزیره کابینت باشد، حجم سنگی که استفاده می ‌شود کمتر است( به دلیل مقاوم نبودن کابینت) و در خصوص پایه ها نیز، هم می تواند پایه برگشت داشته باشد و یا نداشته باشد. پایه برگشت ارتفاعی است که سنگ میشکند و تا سطح زمین بر می گردد یا از یک طرف یا از دو طرف.

در مورد هزینه اجرای جزیره های یکپارچه باید بدانید هزینه شاسی کشی و آهن کشی آن جداست، چون باید از زیر شاسی کشی شود تا سنگ به طور کامل روی آن قرار بگیرد. به همین دلیل طرح و انتخاب مشتری در نحوه قیمت گذاری تاًثیر زیادی دارد.

در بحث سنگ و جزیره ما عرض به خصوصی داریم.

چون اکثر متریال ها در بحث سنگ مصنوعی تا عرض 60 و 65 پرتی صفحه ندارند، ضریب نمیزنیم. ولی زمانی که بخواهیم روی جزیره با عرض بزرگتر تصمیم گیری کنیم، چون پرتی کار بالا میرود و مجبوریم سنگی با عرض بزرگتر بخریم و سنگی که عرض بیشتری داشته باشد از نظر قیمت نسبت به سنگی که عرض آن مثلاً حدود 60 سانتی متر است بالاتر است، ضریب میزنیم.

مثلاً تا عرض 65 سانت را ضریب نمیزنیم. اما از (65 تا 70) 1.35 و (70 تا 90) 1.5 ضریب میزنیم. و از 1 به بالا معمولاً روی ضریب 2 قرار می گیرد. یعنی ما طول را دو برابر می کنیم و این در قیمت صفحه تأثیر گذار است چون ما متریال را به متر طول می فروشیم و هر قدر طول بیشتر باشد و ضریب بخورد هزینه بیشتر میشود.

کد رنگ در نحوه محاسبه قیمت جزیره و کانتر اس پی ال:

بجز موضوع عرض و طول در بحث جزیره، کد رنگ نیز در نحوه محاسبه قیمت تأثیر گذار می باشد. همه ی کد رنگ ها در همه متریال ها قیمت یکسانی ندارند. از کد رنگ پایه ( کد رنگ های ابتدایی) شروع می شود و تا کد رنگ هایی که قیمت بالاتری دارند یک طیف قیمتی را طی میکنند. هر چقدر کد رنگ پایه و ابتدایی باشد، مسلماً هزینه آن کمتر است.

شما می توانید در طراحی و انتخاب کد رنگ دقت بیشتری داشته باشید، که بتوانید در هزینه ها صرفه جویی کنید‌. می توانید این موضوع را با کارشناس پروژه مطرح کنید تا تصمیم گیری درست و به صرفه تر انجام پذیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

مقاله ها

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازدهی 4.3 / 5. 3

×

سنگ برتر هر لحظه اماده پاسخگویی به سوالات شماست

× سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟