بهترین صفحه کابینت برای نصب روی کانتر و جزیره بزرگ

همانطور که میدانید صفحه ی کابینت ها بیشتر از هر قسمت دیگر کابینت در معرض شستشو و رطوبت و بخار هستند. بنابراین سعی میکنیم بهترین صفحه کابینت را انتخاب کنیم تا ضد آب باشند یا مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند. به غیر از در معرض رطوبت بودن، صفحه کابینت بیشتر از لوازم دیگر آشپزخانه در معرض سایش، خط و خش و انواع باکتری است. کانتر یا همان صفحه روکابینتی که یکی از مهم ترین قسمت های کابینت آشپزخانه است هم از این قاعده مستثنی نیست.

آیا سنگ طبیعی بهترین صفحه کابینت برای آشپزخانه است؟

کانتر از نظر زیبایی و کارایی عنصر مهمی در آشپزخانه به حساب می آید، و بیش از هر قسمت دیگری نیاز به تمیز کردن دارد. بنابراین متریالی که برای کانتر یا جزیره به کار می رود علاوه بر زیبایی و کارایی باید ضدآب ، ضد خش و آنتی باکتریال باشد.

اگر بخواهیم درمورد بهترین صفحه کابینت بحث کنیم، باید ابتدا انواع و اقسام صفحه کابینت ها را بشناسیم و سپس شروع به مقایسه کنیم.

انواع مختلف بهترین صفحه کابینت ها:

1.صفحه کابینت چوبی

2.صفحه کابینت سنگی

3.صفحه کابینت SPL

4.صفحه کابینت مارمونایت

5.صفحه کابینت کورین

6.صفحه کابینت کوارتز

7.صفحه کابینت شیشه ای

8.صفحه کابینت ام دی اف

سنگ طبیعی:

سنگ های طبیعی دارای ظاهری زیبا، دوام بالا و دشواری در نگهداری هستند.

یکی از معایبی که در سنگ‌های طبیعی وجود دارد پرهزینه بودن سنگ طبیعی و وزن بسیار بالای آن‌ها نسبت به سایز نوع صفحه های کابینت‌ها است که در صورت اجرای نامناسب زیرسازی این صفحات، به مرور زمان کابینت‌ها فرم و حالت خود را بر اثر وزن زیاد از دست داده و باعث از بین رفتن کابینت‌ها می شود.
با این اوصاف نمیتوان سنگ طبیعی را به عنوان بهترین صفحه کابینت در این دسته بندی قرار داد.

انواع سنگ مصنوعی برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه

کورین:

در کورین ها، اکثر کورین ها روی سایز جهانی 76*3.60 تولید می شوند و برای اجرا به عنوان کانتر آشپزخانه مناسب نمی باشند.

کوارتز:

صفحه کابینت کوارتز سطحی صاف و صیقلی دارد.در کوارتز و سنگ‌های طبیعی بزرگترین عرضی که سنگ دارد حدوداً 170 تا 180 سانتی‌متر است و بزرگتر از آن معمولاً وجود ندارد یا اگر هم وجودداشته باشد با توجه به کیفیت خوب، هزینه ی بسیار زیادی خواهد داشت.

مارمونایت:

سنگ مارمونایت که رویه آن کوارتز است و مغزی آن هم از کورین ساخته شده است و درواقع مزایای هر دو سنگ را دارد، در عرض 100 و 130 تولید می شود و عرض 76 هم دارد. از هر سه عرض در اجرا میتوان به عنوان صفحه کابینت، کانتر، جزیره و دیوارپوش بهره برد.

اس پی ال:

علاوه بر مارمونایت، محصولی به نام SPL که ساخت یک شرکت ایتالیایی است با عرض 1.40 و طول 4.20 بهترین اندازه را برای اجرا به عنوان پیشخوان آشپزخانه دارد.

مزیتی هایی که SPL دارد این است که می توان آن را به طول 8 متر در آشپزخانه کار کنیم و عرض آن هم برای جزیره و هم برای رویه کابینت مناسب است.

زیرا می تواند حتی بزرگترین صفحه کابینت آشپزخانه را به عرض 130 تا 140 سانتی متر و طول 420 سانتی متر بپوشاند و اگر بخواهیم با عرض 60 یا 65 سانتی متر کار کنیم چون 2 عرض دارد می توان به طول 8 متر کار شود و برای قسمت پیشخوان و جزیره ی آشپزخانه مناسب است.

خط درز در اجرا:

مبحث دیگری که در بهترین صفحه کابینت برای آشپزخانه داریم، معمولاً بحث خط درز است که برای افرادی که این خط درز مهم است و دیده نمی شود. به جز کورین که قابلیت مخفی کردن خط درز را دارد (به دلیل قابلیت ساب و جلا دادن)، بقیه موارد فاقد این ویژگی هستند و این خط درز در مواد مارمونیت، کوارتز و SPL قابل پنهان شدن نیست. بنابراین، بسیار مهم است که بتوانیم یک فضای بدون درز یا کمتر از یک خط درز بسیار محدود را به مشتری انجام دهیم، هرچه اندازه بزرگتر باشد، این هدف از اجرای بدون درز در دسترس است.

طراحان در اجرای صفحه کابینت، غالبا سنگ‌ها را به نحوی به کار می‌برند که خط درز با سینک و اجاق گاز پوشش داده شود. به عبارتی محل اتصال سنگ با محل سینک ظرفشویی و صفحه گاز، تلاقی کند.

سخن پایانی در این مقاله شمارا با مزایا و معایب و همچنین اندازه های هر متریال در سنگ های طبیعی و مصنوعی آشنا کردیم. می توانید با توجه به ویژگی های گفته شده بهترین انتخاب را در زمینه ی صفحه ی کانتر و جزیره داشته باشید.

از این که تا پایان همراهمان بودید سپاسگزاریم و نگاهتان را ارج می نهیم.

دیدگاه تان را بنویسید

مقاله ها

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازدهی 0 / 5. 0